پاتوق دانشجویان مهندسی موادومتالورژی دانشگاه تهران

این جا مکانی است برای دور هم بودن برای با هم بودن

پاتوق دانشجویان مهندسی موادومتالورژی دانشگاه تهران

این جا مکانی است برای دور هم بودن برای با هم بودن

خلیج فارس

اقدام عجیب این هفته بخش طنز پربیننده تلویزیون صدای آمریکا در سانسور «نیروی دریایی آمریکا» به عنوان شخصیت بد هفته، موجی از اعتراضات ایرانیان، حتی رسانه های نزدیک به اپوزیسیون را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، پس از بخشنامه بی سابقه نیروی دریایی آمریکا و الزام اعضایش برای به کار بردن لفظ جعلی خلیج ع ر ب ی، تهیه کنندگان برنامه پارازیت که از عرق و تعصب همه ایرانیان در موضوع خلیج فارس آگاهند، تلاش کردند با وارد شدن به این موضوع، برای خود محبوبیت کسب کنند و از همین رو در آغاز برنامه مجری سخنانش را با این جمله آغاز کرد: «سلام! من خلیج فارس هستم و این سی و دومین خلیج فارسه، خلیج فارسی که خلیج فارس شماست، ... همه خلیج فارس ها برای شما خلیج فارس بوده»  و بعد از آن تعداد زیادی از اسناد و نقشه های قدیمی و تاریخی خلیج فارس به زبان عربی و انگلیسی که در آنها به خلیج فارس اشاره شده بود، به عنوان سند و مدرک نشان داده شد.

با این حال زمانی که طبق روال برنامه نوبت به شخصیت بد هفته رسید، مجری که احتمالا مجوز اشاره به نام نیروی دریایی آمریکا به وی داده نشده بود، با شیطنت تنها گفت: شخصیت بد هفته خودش می دونه کیه. اسمشو نمی گم!

این اقدام برنامه مذکور که تیتراژ خود را با شعارهایی چون آزادی و دموکراسی و... آغاز می کند، اعتراضات گسترده ای در شبکه های مجازی از سوی ایرانیان حتی با گرایش ضد جمهوری اسلامی به همراه داشته است.

آنها با مضامین مختلف شبیه این جملات را داشته اند که: "یعنی چی که اسمشو نمیگی درآزاد ترین کشور دنیا نمیتونی اسمشو ببری؟مگه در آمریکا آزادی بیان نیست ؟  بعد حرف از دموکراسی میزنی اگه تو نمیتونی اسمشو ببری ما میتونیم , شخصیت بد این هفته کسی نیست جز نیروی دریای آمریکا (Navy) امیدوارم در برنامه هفته ی بعد اسم شخصیت بد این هفته رو ببرید وگرنه مطمئن باشد سیل کثیری از مخاطباتون رو از دست میدید ."


http://www.ayandenews.com/news/21831/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد