پاتوق دانشجویان مهندسی موادومتالورژی دانشگاه تهران

این جا مکانی است برای دور هم بودن برای با هم بودن

پاتوق دانشجویان مهندسی موادومتالورژی دانشگاه تهران

این جا مکانی است برای دور هم بودن برای با هم بودن

خلیج فارس

اقدام عجیب این هفته بخش طنز پربیننده تلویزیون صدای آمریکا در سانسور «نیروی دریایی آمریکا» به عنوان شخصیت بد هفته، موجی از اعتراضات ایرانیان، حتی رسانه های نزدیک به اپوزیسیون را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، پس از بخشنامه بی سابقه نیروی دریایی آمریکا و الزام اعضایش برای به کار بردن لفظ جعلی خلیج ع ر ب ی، تهیه کنندگان برنامه پارازیت که از عرق و تعصب همه ایرانیان در موضوع خلیج فارس آگاهند، تلاش کردند با وارد شدن به این موضوع، برای خود محبوبیت کسب کنند و از همین رو در آغاز برنامه مجری سخنانش را با این جمله آغاز کرد: «سلام! من خلیج فارس هستم و این سی و دومین خلیج فارسه، خلیج فارسی که خلیج فارس شماست، ... همه خلیج فارس ها برای شما خلیج فارس بوده»  و بعد از آن تعداد زیادی از اسناد و نقشه های قدیمی و تاریخی خلیج فارس به زبان عربی و انگلیسی که در آنها به خلیج فارس اشاره شده بود، به عنوان سند و مدرک نشان داده شد.

با این حال زمانی که طبق روال برنامه نوبت به شخصیت بد هفته رسید، مجری که احتمالا مجوز اشاره به نام نیروی دریایی آمریکا به وی داده نشده بود، با شیطنت تنها گفت: شخصیت بد هفته خودش می دونه کیه. اسمشو نمی گم!

این اقدام برنامه مذکور که تیتراژ خود را با شعارهایی چون آزادی و دموکراسی و... آغاز می کند، اعتراضات گسترده ای در شبکه های مجازی از سوی ایرانیان حتی با گرایش ضد جمهوری اسلامی به همراه داشته است.

آنها با مضامین مختلف شبیه این جملات را داشته اند که: "یعنی چی که اسمشو نمیگی درآزاد ترین کشور دنیا نمیتونی اسمشو ببری؟مگه در آمریکا آزادی بیان نیست ؟  بعد حرف از دموکراسی میزنی اگه تو نمیتونی اسمشو ببری ما میتونیم , شخصیت بد این هفته کسی نیست جز نیروی دریای آمریکا (Navy) امیدوارم در برنامه هفته ی بعد اسم شخصیت بد این هفته رو ببرید وگرنه مطمئن باشد سیل کثیری از مخاطباتون رو از دست میدید ."


http://www.ayandenews.com/news/21831/

بسیج دانشجویی پشت انگلیسی‏ها درآمد

سازمان بسیج دانشجویی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام پلیس انگلیس در ضرب و شتم دانشجویان، خواستار محاکمه سران نظام پادشاهی انگلستان در دادگاه‌های بین‌المللی شد.

 

به گزارش فارس، متن بیانیه سازمان بسیج دانشجویی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
امروز جهان شاهد ضرب و شتم دانشجویان و خرد شدن استخوان‌های جوانان متعرض به حکومت پادشاهی انگلستان بود و مردم جهان به عینیت، دروغی بودن تمامی ادعاهای حقوق بشر غرب در نظام لیبرال دموکراسی را از نزدیک مشاهده کرده و در این میان مردم انگلستان و به خصوص دانشجویان بی‌دفاع انگلیسی، طعم آزادی و حقوق بشر ادعایی حکومت انگلستان را زیر باتوم‌ها و مشت‌ها و لگدهای پلیس این کشور چشیدند.

رفتار حکام انگلیسی در برخورد با دانشجویان معترض این کشور یادآور سلطه‌گری‌های بریتانیای کبیر در قرون گذشته و ظلم و ستم و استعمار واستثمار ملت‌های بی‌گناه در نقاط مختلف دنیا بود.

چهره‌ای که از استکبار انگلیس به نمایش گذاشته شد، واقعیت انکارناپذیری بود که سال‌ها در پس پرده رنگارنگ دفاع از حقوق بشر و آزادی ادعایی صاحبان قدرت مخفی شده بود.

ما دانشجویان ایران اسلامی ضمن همدردی و حمایت از دانشجویان و جوانان بی‌دفاع انگلیس، خواستار ایجاد فضایی آزاد و دموکراتیک برای پیگیری مطالبات دانشجویان و مردم انگلستان از حکام و صاحبان قدرت این کشور بوده و از مجامع حقوق بشری خواستار پیگیری نقض حقوق شهروندی در این کشور شده و درخواست محاکمه سران نظام پادشاهی انگلستان را در دادگاه‌های بین‌المللی داریم.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور



مملکته داریم؟

بهترین جنگل های کشور داره می سوزه، با اسب و دبه آب می خوان آتیش رو خاموش کنن، اونوقت با میان با هواپیما رو تهران آب می پاشن!!! آخه این درسته ...

عکس / ابوطالب ندری
منبع: خبرگزاری مهر

Money Collection – Have You Seen Them Before?

Money is not everything, but it is, definitely, most of the things. Course I’m not here to discuss its value but the money itself. Have you observed your money before? Are you sure that you are clear about the objects featured on the notes? Do you know what kind of notes foreigners take out when shopping? If no, how about view the money collection with me. Have fun!



thedesigninspiration.com

ادامه مطلب ...