پاتوق دانشجویان مهندسی موادومتالورژی دانشگاه تهران

این جا مکانی است برای دور هم بودن برای با هم بودن

پاتوق دانشجویان مهندسی موادومتالورژی دانشگاه تهران

این جا مکانی است برای دور هم بودن برای با هم بودن

محرم در محله ی شما



توجه                                                                                                           توجه

نظر به پیشنهاد جناب مهدی.ی مبنی بر نظر خواهی راجع به چگونگی برگزاری مراسمات ایام محرم در محله ی شما................

راستی اومدن محرم به محله ی شما چه حال و هوایی داده؟


نظرات 15 + ارسال نظر
حمیدرضا H*H یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:34 ق.ظ

فعلا تو مینی سیتی خبری نیست....
فقط مسجد ها و حسینیه ها خودشون برنامه دارن.من که شخصا از این ایام استفاده می کنم که به حال خودم و جامعه ام گریه کنم...چون امام حسین قیام کرد که ما نماز بخونیم و تو این روزها نماز خوندن واقعی،همون تفکر و عمل به عقل سازنده است....اینکه چرا باید کسی که مثلا کلی آدمو توی مراسم امام حسین(ع) نهار میده،عارش بیاد که یه کارگر افغانی یا یه بچه یتیم بیاد تو مراسمش.این گریه کردن داره....
اوضاع وقتی بدتر میشه که این تبعیض ها و ستم ها توی مسجد های محله ها که خونه ی امن خدا است هم صورت میگیره!!!

مهدی یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:03 ب.ظ

چه قد سریع عمل کردی!!!دمت گرم!:))
توی اون کامنت قبلیم می خواستم بگم: این آقا حمید که گف نظر سازنده بدین حتما عمل می کنیم کجا رف؟خوب شد نگفتم!:)
تو محله ی ما محرم شده یه ماهی که جوونا میتونن برای عزاداری به هیئت بلوکشون برن و از مراسم استفاده کنن.
تقریبا توی شهرک حدود ۲۰ تا هیئت هست که همشون قبل از محرم بر پا میشن و تا رسیدن به اولین روز محرم آماده ی برگزاری مراسم امام حسین(ع) هستن.
جوونای شهرک هر روز تقریبا ۲ساعت بعد از تاریک شدن هوا از خونه ها میزنن بیرون و با دوست و رفیقاشون میان هیئت تا تو مراسم شرکت کنن.اونایی هم که یه مقدار سنشون بالا تره از همون اذان مغرب که میشه میان و بعد از خوندن نماز به سخنرانی کسی که دعوت شده گوش میدن و بعد از اونم یه کم با هم سن و سالای خودشون حرف میزنن و بعدشم تا قبل اینکه زیاد دیر بشه میرن پیش خانوم بچه ها.
از حالا به بعدش تقریبا هیئت میفته دست جوونا.یه عده توی هیئت برای سینه زنی آماده میشن, یه عده ی دیگه هم جلوی هیئت وایمیسن و با رفیقاشون ...
بذار اول از حال و هوای شهرک تو این روزا بگم, بعدش بگم که چی کار می کنن.
با رسیدن به این ماه,پاساژای اکباتان هم رونق خوبی دارن.بوتیک... کفش فروشی..عطر فروشی..لوازم آرایش..هر سال یه چیز جدید مد میشه که باید حتما بگیری تا تو چشم نباشی!!
کلا شبا شلوغ میشه.نمی دونم از کجا این همه جمعیت میاد..ماشینای اسپرت با سیستم عالی میان و همش تو شهرک چرخ میزنن و صدای ضبظ ماشینشونم از دور دست ها معلومه.توی ماشینا هم چند جفت چشم کنجکاو هست که هرکی از بغل ماشین رد میشه رو کاملا ورانداز می کنه.
هرچی به عاشورا نزدیک تر میشیم این جور چیزا بیشتر میشه.
حالا بذار بر گردم به همون جوونایی که دم هیئت وایمیسن.اوونام یه جورایی کارشون مرتبط با همین دوستانیه که تو ماشینن.با این تفاوت که اگه احساس کنن از یکی خوششون اومده میرن دنبالش و ...
از روز پنجم, ششم محرم, هیئتا دسته های زنجیر زنی راه میندازن.توی این دسته مهم اینه که طول دسته چقدر باشه.بعضی شبا وقتی میبینن زیاد کسی نیومده دسته راه نمیندازن.طول دسته هم به چند عامل بستگی داره.هیئتایی که موقعیت جغرافیایی خوبی داشته باشن در راس هیئت های پر طزفدارن و بقیه هم به میزان صدای طبلشون یا غذایی که شب میدن بستگی داره.بعضی جاها میشه که دوتا هیئت فاصله ی کمی با هم دارن یا از گذشته بزرگای هیئتا باهم مشکل داشتن.در این حالت "کل کل" به وجود میاد و سعی می کنن تو همه ی زمینه ها با هم رقابت کنن تا در پایان این 10روز پیروز بشن.عامل دگه ای که نقش تعیین کننده داره, تعداد دختر پسراییه که پشت سر دسته ها حرکت می کنن.بیشتر قتا تعدادشون از اونایی که تو دستن بیشتره.
شبا هم بعد از اینکه هیئت شام داد و تموم شد بازم میشه تعداد زیادی رو دید که دونفر دونفر تا دیر وقت تو شهرک پراکندن.
این 10 روز هم با مراسم شام غریبان تموم میشه.شبی که همه تو یه محوطه ای جلوی یکی از مسجدای اکباتان جمع میشن.در مسجد باز نیست ولی جمعیت خیلی زیادی با گرفتن شمع اون جا دیده میشن.
یادم میاد 3سال پیش داشتم می رفتم اونجا که صدای کف زدن و صوت میومد.وقتی رسیدم اونجا یه درخت بلندی رو دیدم که روی شاخه هاش شمع روشن بود...جریان از این قرار بود که هر از چند گاهی یکی به قصد رکورد زنی از درخت بالا می رفت و وقتی شمعش رو بالا تر از بقیه رو درخت نصب می کرد, همه تشویقش می کردن!!
این کارا رو حداقل تو این روزا نباید کرد!
ببخشید!من دوستم زنگ زد گفت بیا پایین بلوک با ماشین بریم یه چرخی بزنیم..باید برم:))

Abbas یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:55 ب.ظ

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

مهدی انصافا خیلی حوصله داری :دی

احسان یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:22 ب.ظ

اینجا هم مثه بقیه جاها میرن سینه میزنن و چیزایی میگن مثه من سگ حسینم که سوال منافقایی مثه من اینه که حسین دوس داره ما سگش باشیم یا مثلا متفکر و روشنفکر و مبارز علیه ظلم؟. یا به خاطر تشنگی حسین گریه میکنن که منافقایی مثه من میگن تشنگی در مقابل مسایل دیگش خیلی پیش پا افتاده و سطحیه. البته من خودم هیچوقت نرفتم یه چیز درست درمون راجع به امام حسین بخونم و ادعایی هم راجع به شناختش ندارم ولی اونایی که ادعای دین دارن و از این راه پول در میارن حق ندارن مثه من باشن. خیلی متاسفم که به خاطر همین عده ، نصف هم سنو سالای اطرافم بی خیال دین شدن و خیلیا هم مثه خودم رو هوان یعنی از یه طرف میبینن نسل و نسلای قبلی دینو به فنا دادن(یعنی خرافه و... واردش کردن)،بعد به ما رسیده و از یه طرف هم نمیتونن بی خیال دین شدنو قبول کنن.در آخر بگم که قبول دارم که حرفام در مورد کسایی که ادعای دین دارن کلیت نداره .ببخشید که از مراسم محرم رفتم تو بحث دینی-سیاسی، آخه امروز با یه آدم مذهبی هم بحث محرمی! کردم، از حرفاش شاکی بودم.
منتظر تشکرهای شما (مخصوصا مهدی)بابت اولین نظرم تو بلاگ هستم!!

مجتبی یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:24 ب.ظ

tarafaye mam tooye moharam halo havaye khasi peyda mikone koli tekye o ina...hamin koocheye khodemoonam ye tekie dare ke vaghti heiateshoon rah miofte taghriban mishe goft daste har kodoomeshooni ye tabl ya doghol hast vali ahalie kooche bishtar tarjih midan az panjereye khoonehashoon heiat o hamrahi konan,mesle khodam,jalebish tooye ahval porsiaye panjere'eye. nazdike pasaje milad noor ye masjedi hast ke injoor vaghta kheili sholoogh mishe, halo havash mesle hamoonie ke mehdi goft,bahalie inja be molashe ke joke goftanesh lang nemishe,hamam ba lahjeye azarish hal mikonan.vali beine in jokash harfaye kheili khoobi mizane.hala mikham az ye tekie'e begam ke dishab ba javad raftim, avalesh ye bande khodaee be name aghaye dolati sohbat kard ke migoftan kheili khoob sohbat karde vali be ghole bache ha man natoonestam bahash ertebat bar gharar konam .ama ye molaee dasht ke koli bahash ertebat bargharar kardam,migoft :chand vaghte ye javooni o mibinam ke dame in motahari dare sigar mifrooshe ba khodam goftam chera javoona migan kar nist , khab shoma tanbalid chera taghsire jame'e mindazin , bia inam kar ,agar bikari naro sigar
bekesh boro ...hala nemigam sigar befroosh boro pofaki,adamsi,chizi befroosh
.
.
oon chizi ke bayad behesh tavajoh kard ineke paye menbare ki mishini oon molaye shahraki ba jokaee ke mige koli javoona ro ba tipaye mokhtalef pa menbare khodesh mikeshe ta shayad in vasat betoone ye matlabe bedard bokhor o montaghel kone ke arzesh dare...motmaenan moharam faghat baraye gerie baraye zolmhaee ke too karbala shode nist.baraye fahm hadafe az moharam bayad paye harfe motahariha o shariatiha neshast

Javad دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ق.ظ

خوشبحالتون،ما چون محلمون خیلی تریپ محلات شما نیست زیاد چیزی برای گفتن ندارم
؛من خودم سعی میکنم به محله های مختلف سر بزنم،ازمیدون خراسون تا حکمت و چیذر و نیاوران و سوهانک و نارمک و .... . اگه هم کسی بخاد میتونه دعوت کنه برم محلشون.

مهدی دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:28 ق.ظ

بابابابابابابابابابابابابابابابا....دمت گرم داش احسان!کللی حال کردم..اولش مونده بودم که آیا این احسان همون احسان خودمه(یا خودمونه)!!:))خلاصه شرمندمون کردی.
بازم این ورا بیا.خوشال میشیم.

حمیدرضاH*H دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:58 ب.ظ

ممنون از نظر قشنگت آقا احسان.حرفای شما حرفای دل خیلی از جوونای ایران زمینه:-(

saba سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:37 ب.ظ

aslan tu halo havaye moharam nistam :((( inja ke hich khabari nist ! engar na engar !delam gerefte ... kheyli
khodaya faselat ta man , khodet gofti ke kutahe ... az inja ke man istadam , cheghadr ta a3mun rahe ?i

مهدی سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:47 ب.ظ

همین امشب فک کنم به ۷۰۰۰ بازدید کننده میرسیم و حالا به قول جواد این رقما انگار دیگه دل مدیران وبلاگ رو شاد نمی کنه.از آقا پارسا که اصلا خبری نیست..مجتبی هم فک می کنم این روزا یه پست دولتی گرفته, دیگه وقت نمی کنه به ما گوشه چشمی داشته باشه.
نویسنده هامونم ببی حوصله شدن..یه زمانی میومدیم می دیدیم هادی 6 تا پست پشت سر هم ردیف کرده, آدم نمی رسه عناوینشو بخونه ولی اونم مثنکه دیگه ما رو دوس نداره..مینا خانومم که از بس من بهش گفتم علامت تعجب زیاد میذاره الان ناراحت شده دیگه کامنت نمی ذاره..آقا جواد هم که تحریم کرده فعلا مارو هم گذاشته تو خماری.دلمون به مطالب قبلیش خوشه, میریم اونا رو چندین بار می خونیم حال می کنیم..سارا خانومم که دو تا مطلب زیبا گذاشت و دیگه این ورا ندیدیمش!
دلمون به همین حمیدرضا خان خوشه که فک کنم اونم چون الان یه کم داغه, فعالیتش زیاده:))
اون عباسم که نشسته خونشون ببینه من کی کامنت می ذارم بیاد بهم گیر بده:)
صب رفته بودم وبلاگ بچه های نقشه کلی حسرت خوردم!
خبری از سیامک و بصیر هم نیس:(

مجتبی سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:03 ب.ظ

نه بابا.هر شب تو این مجالس دونبال یه بانی برا آیس پک نفر ۷۰۰۰ می‌گردم.برای گوسفند راضی میشن ولی زیر بار آیس پک نمیرن!!!
فکر کنم اسممون بد در رفته.نمیدونم سعید چی بهشون گفته!!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:28 ب.ظ

پیشنهاد:
از این به بعد،اینجانب حمیدرضا.ش برای کسایی که توی وبلاگ فعالیت کنن،راسا یک صلوات بلند می فرستم!!!!
البته تعداد صلوات در صورت فعالیت خانم ها به دو برابر افزایش پیدا میکنه:-)

Abbas سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:04 ب.ظ

احسان خوش اومدی !

روزنامه کیهان هم تو صفحه اولش به مراسمی که برای درگذشت آیت الله منتظری برگزار شده اشاره کرده! نویسنده های ما یه پست هم ندادین!

شب یلدا هم گذشت پست ندادین! و .....

کجاییییین شما؟

بصیر چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام به همه ی بچه های گله متال
قبل از همه چیز این ایامه سوگواریو به همه تسلیت میگم
منم مثله احسان اولین نظرمه!خوب شد داش مهدیه گل ما رو از وجوده همچین وبلاگی مطلع کرد! خلاصه خوش اومدم دیگه :دی
والا من امسال محله خودمون جایی نرفتم یا میرم چیذر یا میرم شهرکه قائم که کناره شهرکه ماس! ماشاا... دیگه مراسمه عزاداریه امام حسینم سیاسی کردنو بردن تو فازه خودشون! بگذریم...
شبه یلدا هم امیدوارم به همه خوش گذشته باشه


مهدی چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:53 ق.ظ

دمت گرم بصیر جان!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد